Min gamla blogg!

Kopierade två inlägg från min gamla blogg!

Idag har ångesten sköljt över mig.
Vill få den att försvinna..Men hur gör man? Orkar inte gå och må dåligt. Speciellt inte när jag egentligen har så otroligt mycket att vara lycklig över.
"Jag lägger på mig masken och spelar ball..Och efter snart ett år Identitet Iskall"
Inte bara ett år..Har nog haft den identiteten väldigt länge. Men det blir så. Jag lägger på mig en mask, en roll. Jag ler på utsidan. Jag skrattar falskt. Jag visar mig stark och oslagbar men..
"Alla ser hur du försöker hålla inne tårarna som innuti bara rinner"
8 oktober 08

För övrigt funkar livet ganska bra. Jag har mått mycket bättre den senaste tiden. Inte lika mycket ångest vilket är helt underbart att slippa. Kanske är på bättringsvägen. Tänk en dag kanske ångesten försvinner helt ur mitt liv. Känns lite konstigt eftersom den på sätt och vis är en del av mig. Men den delen uppfylls sakta av något mycket bättre och starkare och en dag tror jag att de där bra stöter bort ångesten helt. Hoppas innerligt på de.
26 oktober 08

Här ser man ju i alla fall att min ångest var på bättringsvägen. Jag kan inte förstå vem jag en gång var. En liten rädd och osäker tjej fylld av svek och ångest. Jag känner inte den tjejen längre. Ibland blir jag påmind om henne, i vissa situationer eller tillfallen. Det jag en gång hoppades på har idag blivit sant. Till stor del i alla fall. Idag kan jag säga att jag mår bra!! Utan att fejka det. Visst får jag ångest ibland och visst käns livet åt helvete ibland. Men det gör det väl för alla? Det jag har lärt mig är att hantera de situationer där allt känns åt helvete och vända min tanke och tänka positivt istället. Tack alla för det stöd ni varit för mig. Vänner, familj och andra nära oc kära. Utan er hade jag inte klarat mig.
Idag känner jag mig stark!

Eleonore


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0