Hemma igen från Turkiet!!

I morse ca klockan 05.00 kom älsklingen och jag hem till lägenheten efter många om och men.
 Ska berätta om hela våran underbara resa för er nu.

Lördag: Vi kom fram till vårat hotell Alaiye Kleopatra sent på lördagkvällen och då gjorde vi oss mest hemmastadda i hotellrummet och sedan gick vi bara ut och kollade läget en liten runda. Blev inte så mkt mer den kvällen eftersom vi båda var trötta efter flygresan.

Söndag: På söndagen blev det stek på det underbart fina kleopatra stranden större delen av dagen som låg ca 75 meter från vårat hotell och efter det blev det en sväng på stan för att kolla runt. Gjorde även inbakade flätor i mitt hår och vi stötte på många goa människor. Vi beställde även en liten utflykt inför måndagen, turkiskt bad!

Måndag: Den här dagen blev vi hämtade tidigt med buss för att åka på turkiskt bad. Det hela var i 9 steg kan man säga. Först fick vi sitta i en stekhet bastu, efter de badade vi i en iskall pool, sedan ångbastu, sedan kall jacuzzi, sedan lerbad som var jätte häftigt, sedan peeling alltså dom skrubbade hela kroppen jätte noga, sen fick man skummassage som innebar att de hade som en påse med skum i dom drog över kroppen som de sedan tog sönder så man fick jätte mkt skum över sig och så masserade dom en med de. Efter detta momentet var det oljemassage och det var nog de skönaste av allt. Hela kroppen blev masserad och dom drog ut alla leder och knäckte ryggen och nacken och massa sånt. Grymt skönt verkligen. Sedan avslutades det med en ansiktsmask. Allt detta för 175 kronor per person. Helt okej pris =)
Efter det turkiska badet blev det stranden hela dagen eftersom huden verkligen var motaglig för solbränna efter denna rengöringen.

Tisdag: Den här dagen blev vi också hämtade med buss tidigt eftersom vi förbokat en båttur vi skulle åka på. Det blev en heldag på havet. Riktigt underbart. Vi stannade till fyra gånger och fick bada, bla i grottor och vid vackra stränder. Det var en toppentur och att bada i grottor var en riktig upplevelse. Det fanns även en grotta som kallades kärleksgrottan. Det var en gång på kanske 200 meter rätt igenom ett berg och på detta berg låg en av Alanyas väldigt attraktiva sevärdheter. En stor borg som är nästan 2000 år gammal. Från denna kärleksgrottan sägs det att man ska hoppa i vattnet samtidigt som man skriker sin älskades namn och då kommer man leva tillsammans för alltid. Det var tyvärr förbjudet nu att göra det eftersom det hänt så mycket olyckor men en ca 10 årig pojk från båten hade typ den uppgiften på denna turen så han hoppade i vatten och gick hela vägen igenom berget och när vi åkt runt berget så stod han på andra sidan och sedan gjorde han ett riktigt snyggt svandyk =)

Onsdagen: Stranden hela dagen och sedan åkte vi in till hamnen i Alanya där det rikitga nattlivet fanns. Grymt stora klubbar, mycket affärer och goa och glada människor. Vi gick till ett ställe som hette queens garden som Nickes syster tippsat oss om. Riktigt underbart ställe. Folk dansade överallt. På baren, på borden och på stolarna haha. Underbar stämning. Efter de gick vi till en klubb som hette Havana Club. Ett fett discotek på tre våningar och öppet tak. Där var väldigt mycket folk men Nicke och jag fick tag i ett bord där vi satt och hade det trevligt. Sedan gick vi även upp och dansade =) Det var verkligen en toppen kväll!!!

Torsdag: Torsdagen blev det en heldag på stranden eller rättaresagt på vattnet. Nicke och jag köpte oss varsin luftmadrass och låg och flöt runt i flera timmar och blev ordentligt stekta båda två =) Rikigt underbart. På kvällen blev vi fotograferade av en fotograf vi träffat på båtturen på tisdagen. Han och hans kompis kom och hämtade oss och sedan hämtade de upp två andra tjejer med som skulle bli fotgraferade. Vi åkte ca 2 mil bort från vårt hotell till en strand där solnedgången verkligen var underbar. Det var häftigt att stå modell faktiskt hihi. Fotograferingen både för mig och nicke och de andra två tjejerna tog kanske 40 minuter ungefär. Vi blev hämtade på hotellet vid halvsju och var tillbaka strax innan tolv. Riktigt segt var det. Allt blev försenat och framkallningen tog tid och tjejerna tog typ en timme på sig att välja vilka bilder de ville ha och ja, det var riktigt drygt. Att nicke och jag inte hade ätit på ca 12 timmar gjorde inte saken bättre heller. Eftersom vi inte trodde de skulle ta sån tid brydde vi oss inte om att äta innan vi åkte på fotograferingen. Menmen shi fick vi. Tur att bilderna blev så grymt fina i alla fall. Det kändes verkligen värt att vänta på när man tänker efter. Men som sagt just då var det inget roligt alls.

Fredag: Denna natten har jag haft feber, antagligen solfeber så älsklingen och jag höll oss ifrån solen. Istället gick vi till en mysig liten lady och luffsen restaurang och åt glass =) Mums!! Bokade även bord där inför kvällen. Restaurangägaren frågade mig och Nicke om vi bara var förlovade eller gifta och då skojade vi och sa att vi var gifta och då sa ägaren att han skulle göra en riktigt fin typ "bröllopsmiddag" till oss på kvällen haha. Sedan gick vi runt på stan och shoppade både kläder och sovenirer. Sedan tog vi det mest lugnt under dagen och hängde lite nere vi poolen och sådär. När vi gjort oss redo för vår fina middag blev vi riktigt överraskade när vi kom dit. Det var riktigt fint. Rosblad på bordet och blommor och fin dukning. Fick nästan lite dåligt samvete över att vi sagt att vi var gifta haha. Maten var underbart god och till den fick vi en flaska rött vin. De hade också lagt en champagneflaska på kylning och till den fick vi en massa god frukt de lagt upp på tre tallrikar på höjd, allstså en trevånings tallrik kan man säga som hölls upp av vin glas. Riktigt häftigt och snyggt var det. De tvingade även upp nicke och mig att dansa vilket gick lite sådär haha men mysigt var det verkligen. Efter vi varit där i tre timmar säger jag till Nicke att vi faktiskt måste bege oss till hotellet eftersom vi skulle åka hem tidigt dagen efter och vi hade inte ens packat. Då ville dom bjuda oss på kaffe och det hade varit rätt oartigt att tacka nej så Nicke tog sig en irisch coffie och jag en turkisk kaffe. Väldigt gott faktiskt. Efter vi druckit upp var det så nära att vi kom där ifrån men då ville en norsk vid bordet bredvid bjuda oss på öl och samma sak här, det hade varit oartigt att säga nej. Så vi sitter och pratar med han och hans dotter och även personalen på restaurangen och vi har verkligen skit trevligt. Kunde inte bli en bättre avslutning på en underbar semester.

Lördag: Dags för hemresa. Vi blir hämtade halv nio på morgenen på hotellet. Kändes ganska tråkigt att åka ifrån vårat underbara hotell, alla underbara människor vi träffat och en helt underbar semester. Kändes samtidigt skönt att vara påväg hem. Det är ju så, borta bra men hemma bäst. Efter en stund så säger reseledaren på bussen såhär "Ja det är ju aldrig kul att börja dagen med dåliga nyheter men för er som ska till Malmö så är erat plan försenat ca 8,5 timme" Jag trodde inte mina öron och det gjorde inte resten av de som skulle till Malmö heller. Sååååå irriterande och detta var bara början på en fruktansvärd dag. Vi fick vänta på ett hotell nära flygplattsen under dagen. Ett riktigt lyxhotell som verkligen hadde allt. En minst 100 meter lång pool, discotek, massa aktiviteter, nära till en strand som egentligen inte var så fin faktiskt, köpcenter och massa annat. Allt utom ac!!! Helt galet. Men egentligen fattar jag itne människor som åker till ett sånt hotell som verkligen har allt. Då behöver man ju lixom inte lämna hotellet. Kul att åka på semester till ett hotell lixom. Menmen älsklingen och jag försökte roa oss så gott vi kunde vilket inte gick så bra. Vi skrattade åt oss själva för att vi var så negativa hela tiden haha. Vi kom till de hotellet vid tio på morgonen och vid sex på kvällen fick vi äntligen åka till flygplatsen. Vi checkade in vårat bagage och allt verkade flyta på men då....Planet blir försenat yttligare en halvtimme och fem minuter senare blir det försenat en timme till. OMG tänkte vi. Alla var irriterade och stämningen var så dålig den kunde bli. Eftersom vi checkat in och gått igenom alla kontroller kunde vi heller inte gå ut igen och självklart fanns det ju inget rökrum på flygplatsen och det gjorde inte mitt humör bättre precis. Efter ännu mer försening och strul får vi äntligen gå på planet runt elva tiden. Då var jag lycklig faktiskt efter denna långa väntan. Flygresan gick bra hela vägen hem och på Malmö flygplats stod Nickes föräldrar och väntade som skulle skjutsa oss hem. Stackarna, dom hade varit där i ca 4 timmar. Inte nog med allt strul under dagen så måste vi vänta ca en timme på vårat bagage med. Men vi var i alla fall tillbaka i Sverige och efter att ha väntat så många timmar så var en timme inte så farligt. Bilresa hem blev det i soluppgång och väl hemma somnade jag och älsklingen som två stockar eftersom vi varit vakna ungefär ett dygn och sedan sov vi fram til klockan halv tre mitt på dagen.

Så nu lite samanfattning av denna resa. Det har  varit en helt underbar vecka och trots att både Nicke och jag har mycket framför oss nu så har vi ändå lyckats koppla av. Det enda minus var väl då egentligen hemresan. Annars har allt varit underbart verkligen. Hotellet hade toppen service så till er som läser detta vill jag tipsa er om Alaiye Kleopatra Hotel om ni åker till Turkiet. Bästa hotellet!! Party musik från morgon till kväll, underbar personal, fina rum, både nära till stranden och till centrum, shower om kvällarna som livemusik och trolleri och massa annat trevligt.

Vill ägna några rader åt Isaac med. En kille från Nigeria som jobbade på vårat hotell med att roa människor så han ordnader aktiviteter och annat skoj. Både jag och Nicke blev vänner med honom och han var verkligen en helt underbar människa. Fanns inget ont i honom kan jag lova. Så snäll och trevlig och härlig. Tyckte om honom väldigt mycket och nu har vi varandra på facebook så vi kan hålla kontakten =)

Shoppingen har jag inte berättat så mkt om. Till mig själv blev det ett par G-star jeans, en addidas luvtröja och en klänning. Till Nicke en Fox luvtröja och G-star tshirt. Till Hampus och Jonathan blev det varsin Billabong tshirt. Varsin Billabong luvtröja till Emelie och Johan och så massa kläder tille Samuel med eftersom han snart har sin två års dag =) Tre jenas, G-star, replay och armani =) Två luvtröjor och en tshirt. Jag har aldrig varit mkt för märkeskläder men när man kan köpa det så billigt så är det ju roligt. Sen är det ju inte äkta men det ser precis äkta ut och kvalliten kändes riktigt bra faktiskt. Får hoppas den är det med =) Nästa gång man åker så borde man har med sig massa pengar och köpa mkt mer just eftersom det är så billigt. Blev supernöjd med alla inköpen!!!

Nu har ni fått ta del av min och älsklingens resa och jag hopaps ni tyckt det varit roligt att läsa =) Så se till att åka till Turkiet nu!!! Ni kommer inte ångra er =) Se bara till att åka med rätt flygbolag och inte med primera air som vi gjorde. Då kan det gå åt skogen haha.