Tillbaka i bloggen igen =)

Det var ett bra tag sen nu kära blogg och en hel del har hänt.

Efter att jag slutade blogga eller rättaresagt började min paus så har jag varit i Magaluf i 3 veckor på bartenderskola. Tre helt underbara och helt galna veckor vill jag lova. Har lärt mig enormt mkt, festat på tok för mkt, praktiserat på nattklubb och skaffat vänner för livet. Minnen för livet helt klart och jag kan verkligen rekomendera det här till er alla. Åk till Magaluf och utbilda er till bartenders!!!!!

När jag kom hem kom mkt tårar fram. Både av glädje och sorg. Tråkigt att säga hej då till alla men lycklig av att träffa min älskling som mötte mig på flygplatsen. Det var mkt dubbla känslor men jag kan säga att jag och några tjejer från barskolan redan haft en liten reunion och mer blir det på barskolans reunion kryssning mellan stockholm och riga i november =) Jippeyy!!!!

När vi åkte från flygplatsen var det inte lilla karlskrona vi åkte till utan Linköping där vi faktiskt bor nu eftersom Nicke pluggar här. Så från våran stora fina lägenhet i karlskrona på 75 kvadrat så bor vi nu i ett litet studentrum på  ca 20 kvadrat. Det tar på krafterna vill jag lova men älskar man varandra så går det =) Man får helt enkelt göra det bästa av situationen. 

Har även fått jobb här uppe. Jobbar nu för IM (Individuel Människohjälp) Där jobbet går ut på att gå runt på stan och försöka värva människor. Intressant jobb kan jag säga och mkt roligt men rätt svårt. Man stöter på en väldig blandning på människor haha. Teamet jag jobbar med är ett grabb gäng och mkt trevliga =) Hoppas detta jobbet ska gå vägen för det är väldigt skönt att ha ngt att göra. Känns också riktigt bra att jobba med ngt som verkligen kan hjälpa så många andra människor. 

I karlskrona har jag tyvärr bara varit en gång sendan jag kom hem till sverige men har planer på att åka ner nästa helg. Bodde hos syster när jag var nere och det var verkligen riktigt skönt att ses igen. Samuel hade jag också saknat fruktansvärt mkt så det var skönt att få hålla honom i min famn igen. Hos er är jag hemma!! Min älskade lilla familj <3 <3
En fika med Lina blev det förståss som jag också saknat massor. Vi hade mkt att prata av oss om. Älskar dig massor!! 
Mina  änglar Ruweni och Totty lekte jag självklart med och dom var ute i Jämjö och hälsade på och vi spelade kort och tjockade oss =). Älskar er. Alltid vi mina änglar <3 <3
Lite dejting med Robin blev det också och jag vill säga att jag är enormt stolt över dig hjärtat!!

Det var härligt att vara tillbaka och det var skönt att träffa familj och vänner. Det betyder mkt och det känns jobbigt att inte kunna göra det när jag vill längre. Kan inte bara åka ut till Jämjö en eftermiddag när jag har tråkigt och jag kan inte bara dra iväg ett sms mitt i natten och gå ner till KP och sitta och kedjeröka med min Ruweni. Jobbigt =( men det måste gå helt enkelt. Ibland utsätts man för svåra val i livet och ibland måste man våga ta lite större kliv för att komma någonstans. Hade varit skönt om det var lite närmre bara. Att det där steget inte var sådär jätte stort.

Annars rullar allt på här uppe i Linköping. Nicke har visat mig staden och det är faktiskt jätte fint här. Mysiga spår nära oss att gå på kvällarna och gamla linköping ligger jätte nära här och det är helt idylliskt.

Nahe mer än så blir det inte för idag. Har lite skrivkramp, var ju som sagt ett tag sedan jag skrev men nu är jag tillbaka igen och jag hoppas på att hålla fast vid det =)

Hoppas alla får en trevlig torsdagkväll!

PS- En liten extra rad till min Ruweni idag som har opererat näsan idag och nog är lite ur fokus just nu. Älskar dig snuttan och är glad för din skull. Tänk vad fint det kommer vara när dina plåster försvinner. Men i mina ögon är du alltid fin. Glöm inte det älskling <3 <3

Eleonore


Kommentarer
Postat av: tove

Lilla prinsessan det var på tiden! Du fattar inte hur många gånger jag har gått in här utan någon större framgång!! Gillar att du är på "blogg-banan" igen =D



Hoppas allt är toppen, försökte ringa dig flera gånger innan idag, men du pratade visst med ngn annan, typiskt! Men mig blir du inte av med, försöker snart ringa igen!!



Puss, älskar dig

2009-10-01 @ 22:51:17
URL: http://www.bloggis.se/LaMiro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0