Man måste lära sig leva med det!

Idag på jobbet gick det sådär. Var rätt så seg men sånna dagar har vi alla. Är i alla fall nöjd med min prestation den här månaden. 15 jobbdagar kvar nu och sen är det dags för Karlskrona igen och då är det jul. Herregud!!!!

Det finns saker jag gjort i mitt liv som är oförlåtliga. Saker jag tvingat mig själv att lära mig leva med. Det svåraste är att kunna förlåta sig själv men det är ngt man måste göra för att kunna gå vidare och sedan därifrån lära sig leva med det. Det finns också människor eller egentligen bara en människa som jag aldrig kommer kunna förlåta. En person som gjort mig och mina nära så fruktansvärt illa. Jag hatar den här personen av hela mitt hjärta. Människor säger till mig att hatet äter upp en innifrån men hur kan jag låta bli att hata den här människan? Jag vet vad jag måste göra och när jag väl gjort det kommer jag för hoppningsvis kunna gå vidare och glömma. Jag är bara inte redo än.
Det finns vissa saker som vissa personer har gjort i mitt liv som jag aldrig kommer att glömma och kanske inte kommer kunna förlåta, men jag kan dock förlåta personen, bara inte det dem har gjort.

Lär dig livets stora gåta, älska glömma och förlåta.

Jag kanske kan glömma och förlåta till slut men aldrig lära mig att älska. Hur ska man kunna älska någon man en gång hatat så mkt?

Ibland känner jag att jag inte förtjänat att bli förlåten för vissa saker jag gjort men jag är tacksam för jag blivit det. Kanske jag borde göra samma sak? Jag önskar jag kunde men mitt hjärta är allt för kallt inför dem som en gång gjort mig illa.

Identitet iskall-Det var jag en gång och en del av det kanske aldrig försvann och kanske aldrig kommer att försvinna?



Eleonore


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0