Äntligen i Karlskrona!!!

Det här har varit en märklig dag måste jag säga. Började dagen med att gå upp klockan SJU??? Kan ni fatta att jag var uppe så tidigt? Helt otroligt. Hade dock inte så mkt val då mitt tåg gick klockan nio. Älsklingen följde mig till tåget och det snöade härligt på vägen dit. Fick såna julkänslor så medans vi satt och väntade på mitt tåg gick jag och köpte oss varsin lussekatt. Jisses vad gott det var!!!

Mitt tåg var i tid eller okej två minuter försenat haha visste ni förrästen att är ett tåg försenat en minut  i Tokyo så får man hela sin biljett gratis. Galet!! Synd det inte är så i sverige. Menmen mitt första tåg gick i alla fall till Hössleholm och där skulle jag byta till ett tåg som gick dirrekt till Karlskrona. Trodde jag i alla fall. Var tydligen ett till byte i Kristianstad men det gick vägen i alla fall. Är annars expert på att virra bort mig när jag reser på egen hand och jag blir lätt nervös men nu har jag åkt tåg så mkt att jag börjat lära mig. 

Väl framme i Karlskrona blir jag mött av min prinsessa Ruweni och söta coffie!! Så skönt att ses igen. På vägen hem till Pian ringer min telefon men den har ju varit sönder rätt länge så när jag har den ihopfälld så har jag inte kunnat svara. Jag tog upp mobilen och kunde plöttsligt se numret ändå. Var inget nummer jag kände igen. Provade att öppna upp telefonen och det FUNKADE att svara!!! Galet vad glad jag blev. Undrar egentligen hur länge det har funkat haha. Säkert jätte länge utan att jag vetat de. Men i alla fall jag svarar och då ringer dom från något jobb jag sökt men jag hörde aldrig riktigt vad dom sa. Och inte brydde jag mig särskillt mkt heller eftersom jag har ett bra jobb nu som jag trivs med så jag tackade nej. 

När vi väl kommer hem till Pian blir jag lite osäker så vi kollar upp numret på hitta.se och tror ni inte att det var från RESTAURANGEN i Linköping där jag sökt ett servitris jobb som jag verkligen hoppats på. Fan med men som sagt jag är väldigt nöjd med mitt nuvarande jobb och jag trivs verkligen och det är ju det viktigaste. Servitris jobb dyker det upp hela tiden och med tanke på att jag jobbat med det tre somrar i rad så vet jag itne riktigt om jag hade tyckt det varit så kul att jobba med det nu igen. Jag är bra på det jobbet jag har nu och som sagt jag tycker verkligen det är jätte kul.
Sen satt vi mest och myste och snackade skit och rätt vad det är så ser jag att Pian får upp KAMERAN på min mobil. Jag blev jätte förvånad eftersom den heller inte har funkat på länge. Så jävla gött. Min mobil är som ny =)
Vi gick även ner till tågstationen igen för jag tänkte köpa biljett tillbaka till Linköping så jag har det klart och jag hade hittat ett billigt tåg klockan 06.15 på måndag morgon men när vi väl stod vid biljettautomaten skulle det förståss KRÅNGLA. Det gick inget tåg 06.15 trots att det stod på nätet att det skulle göra det?? Kollade upp detta igen på nätet när vi kom hem och då var det visst en buss som gick 06.15 och inte ett tåg haha. Så då var de löst i alla fall =)

Åkte sedan hit till jämjö och här har vi ätit jätte god mat och jag har busat och myst med lilla Samuel. Känns skönt att vara hemma igen. Nu har vi inga dirrekta planer för kvällen. Bara mys och bus och när lillen har lagt sig ska vi kolla sista Johan Falk filmen.

Blev en lång blogg idag. Ovanligt för att vara mig. Kände att jag behövde skriva av mig lite. Kommer skriva mer om min helg här nere. Har lite planer med nära och kära. Känner att det kommer bli en toppen helg!!

Eleonore

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0