Studenten snart!

Snart är det studenten. Längtar verkligen. Längtar till vi står där på trappan och skriker oss hesa och alla är så glada och lyckliga. Men jag vill verkligen inte vakna upp dagen efter och känna ångesten "Vad händer nu?"
Under mina år på gymnasiet har jag varit så inställd på att jag ska plugga vidare till socionom. Det har verkligen varit de jag har velat. Ruweni och jag har pratat så mkt om att flytta och bo ihop och plugga tillsammans. Det hade varit så grymt kul. Få en utbildning och ha grymt roligt med sin bästa vän samtidigt. Men nu vet jag inte alls om jag vill plugga till socionom längre. Det finns så mkt att välja på. Resa, plugga, flytta, jobba!?!? Har kollat runt på lite utbildningar på nätet nu och de jag fastnat för mest har varit en bartender/kock utbildning. Vad fick jag de ifrån lixom? Imorgon kanske jag känner för att jag vill resa och dagen efter det vill jag bo kvar här och jobba. Vet verkligen ingenting nu. Okej bo kvar här vill jag väl inte dirrekt. Hade gärna flyttat till Malmö eller ngt. Större stad men inte allför långt bort. Undrar vad som händer om älsklingen söker till ngn högskola nu. Om han kommer in och vill ta det, blir det en flytt då? Det är lätt att säga att man vill flytta men det är ändå ett skrämande steg att ta. Flytta ifrån alla vänner och familj, det vill jag inte!

Blir galen på alla frågor!!! Längtar tills man hittat svaren på allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0