Studenten 09!

Då var det över. I alla fall det största med studenten. Själva student dagen. Det var en av det mest underbara och känslosamma dagarna i mitt liv och jag ska berätta för er om den från morgon till kväll.

Dagen började med att jag gick upp klockan halv sju och hade då sovit ca 5 timmar. Jag var jätte trött men det gick snart över när jag insåg att det då var 9 timmar tills vi skulle gå ut. Satte igång att göra mig i ordning och klockan 09.00 hade vi champanjefrukost hemma hos Debbi. Det var jätte mysigt och även Louisas klass var där så det var mycket BF elever =)

Runt halv elva började vi dra oss ner mot stan där vi gick runt och skrek och tjoade och bara mådde underbart bra och klockan 11.00 var det fotografering och jag, Pian och Tove fick rusa allt vi hade för att hinna dit haha. Men vi han i alla fall =)

Vid 12.00 var det studentlunch med lärare som spexade och det var riktigt kul. Precis innan vi gick in och skulle käka så var det riktigt drag och alla skrek och sjöng. Det vi åt var potatissallad och kyckling, vanlig sallad och sedan glass. Väldigt väldigt gott. Och lärarna hade klätt ut sig och hade en liten show för oss och vi skrattade riktigt mycket. Visste inte att vissa lärare kunde släppa loss så mycket haha.

Sedan var vi i klassrummen med våran underbara mentor Matilda. Vi fick varsinn skiva av henne och på denna skiva är det en film från när vi var i alljungen andra året på gymnasiet. Ska bli riktigt kul att kolla på den sen. Sedan fick Matilda lite blommor av oss och även halsband och örhängen från pilgrim som var jätte fina. Tårarna kom när hon öppnade paketet och det gjorde även mina kan jag säga. Hon har varit ett stort stöd och en underbar mentor under dessa 3 åren.

Runt 15.00 gick vi in i aulan och nervositeten var stor nu och adrennalinet på topp. Massa stipendium som skulle delas ut och kören sjöng vackert. Ett stort grattis till Totty som fick stipendium!! Grymt bra jobbat hjärtat!!! 

Sedan var det dags att gå ut. Rektorn förklarade här med att vi tagit studenten och vår klass var först att gå ut (se blt ;-)
Sekunderna innan dörrarna öppnas och vi springer ut på trappan går inte att beskriva med ord. Flera tusen människor står och väntar där ute. Jag hörde inte smack vad klassen sjöng så jag bara skrek av lycka. Jag var nervös, lycklig, gråtfärdig, allt på samma gång. Som sagt det går inte att beskriva den känslan. Och jag kommer aldrig få uppleva det igen.

Ruweni gjorde även en underbart söt grej sekunderna innan vi gick ut på trappan. Vill inte skriva det här men du vet vad jag menar prinsessan och det betydde otroligt mkt för mig <3

När jag hittat familjen och släkt och alla som var där gick vi mot bilen som jag, Pian och Tove skulle åka och då hängde blt efter och frågade massa frågor och ville ta kort =) Roligt.
Trots att det regnade hela dagen så var det uppehåll precis när vi skulle köra runt i stan. Underbart!!! Det var riktigt roligt att åka runt där och skrika och sjunga och alla människor som kollade på en tänkte säker tillbaka på hur kul det var eller så längtade dem tills det var deras tur.
Ett stort tack till pappsen som orkade köra runt och lyssna på våra skrik och hesa röster haha <3

Sedan vid sex - tiden var det dags för studentmiddagen som jag hade hos Syster Emelie, Johan och lille Samuel i Jämjö. Tusen tack syster för allt jobb du la ner. Du är mer än underbar och jag  älskar dig sjukt mkt. Vi åt typ exotisk planka med potatissallader, potatisgratänger, vanliga sallader, kassler, kyckling, rostbiff och massa olika frukter. Grymt gott var det. Och tilkl efterrätt åt vi bakelser och en massa kakor..Haha man kände sig något tjock efter all den maten.

De som kom på min student som jag vill tacka för alla fina presenter och underbart sällskap är då Emelie, Johan och Samuel, pappa, Nettan, Tommy, Lina, Linus, Elias, Fabror Göran, Kusin Alex och Jasmine, Martin, Älsklingen såklart, Carro och deras föräldrar Matz och Zita, Maria och hennes sambo, Johans föräldrar Yvonne och Nanne, Ida och hennes Mamma. Det blev en toppen studen och tack allihopa. Extra tack igen till Emelie som verkligen fixat allt, Ida som hjälpt till med maten och även Idas mamma och också Emelies kompis Malin som hjälpt till med efterrätten.

I present fick jag pengar, hur mycket blommor som helst och kort, massa gosedjur, en tavla, ägg från fabror Görans höns haha, kompisalbum, pressentkort, smycken (två öronhängen och ett armband), badgrejor, ljusstakar, kaffemuggar, bestick, smyckehängare och massa dricka. Är verkligen super nöjd.

Nu har jag skrivit det längsta inlägget på länge haha men hade mkt att berätta om och än är det inte slut =P

På kvällen blev det utgång med Totty, Karro och Sofia. Träffade även en massa klasskompisar ute och andra studenter. Först när vi kom till piraten så var det itne så mkt folk där. Kändes lite trist med vi dansade och höll igång. Efter typ 20 min ville jag ut och röka och då helt plöttsligt bara ramlade det in folk och det blev hur mkt som helst. Hade grymt kul hela kvällen verkligen!!! Fick även ett glädje ryck så jag studsade runt på dansgolvet bland alla i klassen och skrek och sjöng och skrattade. Då kände jag mig lycklig!!

Ikväll och imån och antagligen helgen blir det en massa festande. Har mkt att fira nu!!! Får väl se hur myckat man orkar med bara haha. Men först idag ska jag palla mig ut till Jämjö och äta den goda maten från igår haha.

Ha det gott alla så ses vi kanske ute ;-)

Eleonore- Mycket blandade känslor men den största är ändå lycka!!

Kommentarer
Postat av: Linus

Hade gärna stannat men det var inte läge kände jag. :-/

2009-06-09 @ 12:50:51
Postat av: Linus

Och grattis igen!!

2009-06-09 @ 12:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0