Emelie <3

Har precis pratat med syster Emelie en lång stund. Hon kan inte heller sova. Älskar dig så mycket syster. Älskar när vi bara pratar. Är inte så ofta vi gör det. När vi ses så leker jag alltid med lille Samuel eller så har du ngn kompis hos dig eller är det något annat. Men nu var det bara vi och det älskar jag <3

I morgon blir det en jobbig dag för oss alla. Vet egentligen inte riktigt om jag har fattat det än. Enda gången jag gråtit var när vi fick beskedet på sjukhuset. Sen har jag inte visat någonting alls. Men tro mig, det finns där inom mig. Det känns som en stor sten i magen som tynger ner mig. Varför? Livet är orättvist. Och stackars lilla mormor. Tänker på henne varje dag. Kommer göra allt för att hjälpa henne nu.

Lilla älskade morfar. Det är ingen ide att önska att du fått vara kvar hos oss längre men jag önskar det i alla fall.
När någon dör så säger man alltid att man vet att dom har det bra dit dom kommit. Hur kan dom veta? Jag vet det. För du har din älskade dotter där uppe, min älskade mamma. Ni har varandra nu och ni finns med oss i allt. Det känns tryggt att veta att du inte är ensam och inte hon heller längre.

Det sägs att Gud tar dem bästa först. Men han väntade med att ta dig. För du hade ett så bra liv och han ville att du skulle få leva det fullt ut. Det glädjer mig att tänka på att du levt ett så långt och lyckligt liv även att du fick kämpa lite mot slutet.

I morgon är det begravning. Men du morfar kommer inte vara där. Det tror jag inte. Du har redan lämnat oss och kvar är bara din kropp. Men i våra tankar och minnen kommer du alltid att finnas med.

Kommer alltid älska dig morfar. Du var den bästa morfar ett barnbarn kunnat önska sig. Och du, jag ska träna på dom där knasiga figurerna du och mormor har hemma som du alltid lyckades lösa. Så när jag kommer upp en dag ska jag kunna lösa dom utan din hjälp =) Och en sak till. Retas inte med mamma när ni spelar kort. Du vill väl inte att hon ska kasta in kortleken i brasan igen som när hon var liten =) haha.

Idag känner jag sorg men ändå så mkt kärlek <3 
 


                                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0