Stress idag med!

Idag har vi presenterat våra olika projektarbeten för tvåorna på vart program. Efter det fick vi en riktigt dryg uppgift i svenskan =/ Palla.
Sen har jag och Pian träffat Magnus som ska vara med på våran föreläsning imorgon. Hans historia är väldigt gripande och jag tror att det kommer bli väldigt bra. Är väldigt nervös nu inför den.

Känner mig verkligen grymt stressad nu äver skolan och allt som ska göras. Det är en hel del. Fick nyss ett erbjudande om att hänga med till norge nästa vecka i 4 dagar med syster Lina och ett gäng. Hade varit uinderbart skönt att kmma bort lite men just nu har jag varken pengar eller tid till det. Mycket som ska betalas nu, balen och mallorcaresan kommer gå på en del. Och all min lediga tid jag har nu måste jag lägga på skolan. En massa pluggande. Men som jag sagt innan, det som gäller nu är föreläsningen. Sen få jag ta tag i skolan efter det. Men jag har så svårt att bara hålla mig till en sak och släppa allt annat. Jag vet att jag bara borde koncentrera mig på föreläsningen men allt annat ekar i huvudet just nu. Känner mig helt slut. Sen har jag svårt att sätta mig ner när jag kommer hem och bara ta det lugnt. Enda gången jag gör det är typ när jag bloggar men då slappnar jag ju inte dirrekt av eftersom jag skriver om allt som ska göras. Suck! Sen säger alla att man ska tänka på att det inte är så lång tid kvar men då bara växer panikek eftersom man då inser att allt man har att göra, måste göras på väldigt kort tid. Och jag är så hopplös för ju mer jag har att göra ju mindre ork får jag till att göra det. Men på fredag är jag i alla fall ledig men då ska jag nog träffa syster och samuel en stund men den tiden som blir över ska jag lägga på att plugga. Det är ju just det här att man vill hinna med alla vänner och familj också. Jag måste bli bättre på att planera min tid.

Menmen bara stress och dåligt är det inte i mitt liv. Har ju underbara vänner och min underbara älskling stöttar mig mycket. När det blir stressigt och jobbigt så måste man försöka tänka positivt och sen kan man inte göra allt på en gång utan det gäller att ta en sak i taget så löser sig allt till slut.

Längtar till Mallorca. Fick hem lite papper och det idag och det känns verkligen bra och väldigt spännande =) Både hoppas och tror att det kommer att bli ett minne för livet. Sen kommer det också att bli en väldigt bra erfarenhet. Just eftersom jag hamnat i en period i livet där jag inte riktigt vet vad jag vill göra med mitt liv. Kanske upptäcker att detta verkligen är min grej och vill fortsätta att jobba som bartender. Men kanske svårt att få ett jobb i sverige med den utbildningen men då är det ju bara att gå en utbildning i sverige. Eller så upptäcker jag att det inte alls var min grej och inte allt vill jobba med sånt. Men det vet jag ju inte förrän jag har testat på det. Det gäller att våga göra saker och inte vara rädd. Om man bara vågar att sattsa lite som kommer man långt.

Eleonore

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0