Nationellt i engelska idag!

Hade nationellt prov (skriftligt) i engelskan idag. Skönt att ha det över. Kändes faktiskt som att det gick bra men jag skrev ju inte dirrekt någon mvg uppsatts precis hehe. Ämnet var kön i 2000 talet. Man skulle typ skriva om könskillnader och sånt och i min text jag skrev ser det ut som jag hatar män =P Skrev om att kvinnor får sämre löner och att de har både ett jobb på dagen och ett hemma med barn, matlagning osv. Själklart är det inte såhär över lag, att kvinnor har sämre lön och att de gör mer jobb hemma än männen. Men man böhövde ju heller inte hålla med om de man skrev så jag hoppas det blev bra i alla fall.

Känns skönt att ha gjort klart lite arbeten i skolan nu. Visst har ju en del kvar men inte så jätte mycket om jag tänker efter. Känner mig nöjd. Och imån är sista dagen att betala balen. Börjar närma sig nu =) Ska bli så roligt.


jag har alltid tyckt att man ska leva i nuet och inte planera sin framtid allt för mycket. Jag vill verkligen hålla fast vid det. Att man tar en dag i taget och bara gör det som faller en in. Men just nu känns det mest otryggt att inte veta vad som kommer hända. Jag ska inte plugga i höst och jag har itne sökt ngt jobb heller. Den är lite knas faktiskt. Istället ska jag åka till mallorca i tre veckor och för hoppningsvis bli bra på att blanda drinkar och kasta upp flaskor i luften haha. Hur flummigt är inte de?! Jag ser verkligen fram emot det och jag ångrar mig inte en sekund att jag anmält mig till kursen. Men vad händer sen då? Och vad ska jag göra fram tills dess? Själklart måste man ju planera vissa saker men inte hela sitt liv som många gör. Jaojao jag säger som jag alltid gör..Det löser dig. Som sagt vill verkligen hålla fast vid att ta dagen som den kommer. Man ska leva i nuet och inte 10 år frammåt för vem vet om man ens lever då? Nu ska jag inte låta så negativ men det är ju faktiskt så. Man vet inte vad som händer i morgon så därför vill jag leva fullt ut idag.

Eleonore

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0